Se rendre au contenu

enerzijds 🥶, anderzijds 🥵

nieuwsbrief 22 mei 2026
21 mai 2026 par
evelyne vierstraete

Van winterjas naar zomergevoel

Wat hebben we een vreemde week achter de rug.

Zondag voelde nog winters koud aan, donderdag leek plots een perfecte lentedag en vandaag krijgen we bijna zomerweer cadeau.

Deze twee foto’s van onze patat vatten de voorbije week waarschijnlijk nog het best samen 🙂



Een regenboog van Scheepjes

Ondertussen werk ik achter de schermen ijverig verder aan de webshop. 

scheepjes garens

En zoals je ziet, zit ik momenteel tot over mijn oren in de garens van Scheepjes.


Sugar Rush, Stone Washed, Minerals, Flow en alle 150 kleuren Catona liggen ondertussen netjes in het gelid. Alleen al naar al die kleuren kijken geeft instant zin om een nieuw project op te zetten.

Hoewel ik behoorlijk wat Scheepjes in de winkel heb, gebruik ik het zelf eerlijk gezegd minder vaak. Het zijn garens die bijzonder populair zijn voor amigurumi of voor praktische kinderkleding die zonder zorgen de wasmachine in mag. Voor een luxueus topje of een warme trui grijp ik spontaan sneller naar ITO.

Maar…

Ik had eerder al eens met Stone Washed gebreid en was daar toen verrassend enthousiast over. En omdat er hier nog een leuk patroon lag voor een zomers topje, besloot ik deze keer aan de slag te gaan met Scheepjes Catona.

rondbreien

En opnieuw ben ik aangenaam verrast.

naar Scheepjes


Het breit vlot, voelt zacht aan en ik denk dat het echt een leuk zomerproject wordt. Waarschijnlijk geen topje dat je twintig jaar bewaart, maar daar is de prijs natuurlijk ook naar. Dit lijkt me eerder zo’n kledingstuk dat je zonder nadenken in een vakantiekoffer propt. Een topje waarmee je op reis gaat, terrasjes doet, door zonnige straatjes wandelt en waar je niet te zuinig op moet zijn.

En volgend jaar brei je gewoon opnieuw een versie in andere kleuren.



Nu slow fashion steeds populairder wordt, ga ik precies de andere richting uit 🤦‍♀️ 


 



Wachten op witte hortensiawolken

Van de tuin deze keer geen grote overzichtsfoto’s, maar enkele close-ups.

De hortensia’s zien er dit jaar prachtig uit. Als ze de komende dagen volop zon krijgen, zullen er snel overal grote witte bloemen verschijnen. Dat is zonder twijfel het moment waarop onze tuin op zijn mooist is.

Ook de aardbeien doen het uitstekend. En eerlijk? Ik vind die combinatie van aardbeiplanten tussen de witte rozen nog altijd geweldig mooi. Daar mogen we trouwens volledig de vogels voor bedanken — wij hebben daar zelf niets geplant 😉

Wie regelmatig naar een workshop komt en deze foto ziet, weet waarschijnlijk al wat dat betekent: deze zomer zullen er opnieuw heel wat aardbeienmuffins op tafel verschijnen.


Achter de schermen

Deze keer dus een iets kortere nieuwsbrief, want een deel van de nieuwe website zit voorlopig nog verborgen achter de schermen… en daar kruipt momenteel al mijn tijd in.

Mijn hoofd zit boordevol ideeën en ik kan niet wachten om alles verder uit te werken. Volgende week donderdag heb ik opnieuw een afspraak met mijn consultant om de laatste details te bespreken. Hopelijk kan ik in de volgende nieuwsbrief eindelijk wat meer tonen van waar ik de afgelopen weken aan gewerkt heb.

En als het echt warm wordt buiten, dan is een weekend doorwerken in de winkel eigenlijk helemaal geen straf.

Hier blijft het namelijk altijd heerlijk fris 🙂

Tot binnenkort,

Evelyne


Blijf op de hoogte van alle nieuwtjes en krijg regelmatig leuke promos in de mailbox.

Bedankt voor het registreren!

in news
niet perfect is ook mooi
nieuwsbrief 15 mei 2026